Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
13.11.2020, Jan Vítek, aktualita
AMD společně s novými Radeony představilo také funkci Smart Access Memory, která umožní procesoru získat plný přístup do paměti grafické karty. Jde tak o věc, která nás nic nestojí, a přitom může přidat několik procent k hernímu výkonu. 
Pavel Matějka (1669) | 13.11.202015:47
že se toho Nvidia chytí. Jestli to vůbec bude mít na pomalejším PCIE­-3 nějaký přínos, to je ovšem druhá věc. Nvidia ovšem dělá nové karty s PCIE­-4 a za zaostávající Intel nezodpovídá.
Odpovědět2  2
Bison (885) | 13.11.202013:56
viac ako reakcia Nvidie ma zaujímajú testy SAM v hrách a podpora zo strany vývojárov, Nvidia svoje riešenie nakoniec nemusí ani podporovať, len si robí z AMD prdel, blížia sa vianoce a na podporu predaja je vhodné mať aj nesplniteľné sľuby....
Odpovědět1  9
Thalarion (5) | 13.11.202012:30
SAM je jen obchodní označení amd pro Resizable BAR. A s podporou ze strany nvidie to není tak jednoduché, protože nemůže zaručit, že to bude fungovat všude. Je k tomu potřeba podpory pro 4G decoding ze strany MB ­- biosu. Což není v consumer segmentu jisté. Jinak v linuxu to není žádná novinka. A jen tak pro zajímavost je to ve specifikacích pcie3 díky amd, které to tam prakticky implementovalo a zaplatilo.
Podle mě je dost pochopitelné, že amd chce zaručovat kompatibilitu jen u svojich nových produktů, podpora stojí čas a peníze. A zároveň to použít jako marketingovej tahák pro prodej nové generace.
Jinak z vyjádření nvidie mám pocit typu:­" My to mohly udělat už kdysi, ale proč když nám stejně zaplatíte jakoukoliv sr***u kterou vám strčíme pod nos."
Odpovědět0  1
Hirogen (143) | 13.11.202012:00
pokud nVidia začne častěji takto reagovat, potom AMD dostalo nVidii do kouta.
Odpovědět11  3
Hnizdo (450) | 13.11.202012:28
amd dostalo nvidii do kouta raytracingem, dlss, 8K gamingem, HDR recordingem, a cim jeste?
Odpovědět2  19
TurboCmelak (25) | 13.11.202012:57
Myslíš ten slibovaný RTX, který bude v hromadě titulů, kdy po letech je ve zlomku, kdy musí být opravdu tlačen financemi? RTX = kupte si silnější model, kde máme větší marži a budete mít na grafice co stojí jako auto průměrné FPS, fakt tleskám, přelomový průmyslový standart.. ti to AMD teda pěkně zavařili. Co říkáš na úsměvné ubírání kvality RTX v začátcích, aby to vůbec jelo v průměrných FPS a nebylo to komické? To je taky věc, kterou hrozně závidím. DLSS taky něco, musíš mít profil na konkrétní osekání přes ­"AI­" jasně tvl :D který ti podstrčí ovladače.. ale jo, DLSS 2.0 o dost lepší, už to nevypadá jak kus hovna. Pokud něco nebude univerzální co se jednoduše implementuje a funguje všude, nikdy to nebude standart, ale to ty asi dávno víš.. protože It Just Works, bitches!! Jo a prosím tě, tím 8K gamingem myslíš upscaling do 8k?? Jak tak čtu, samé dobré věci..
Odpovědět10  5
Hnizdo (450) | 13.11.202013:14
Ano, myslim ten universalni microsofti standard DXR, ktery bude v Cyberpunku a je ve Watch Dogs. A je v novych gondolich. A je pripravovan zpetne do Witchera 3. Take Vulkan RT extensions, opet standard. To ubirani kvality je hoax, ktery vvyratil Digital Foundry. I DLSS 1.0 vypadalo lepe jak TAA, to ti zrejme unika.
A myslim ten DXR standard, kde dle svych slov bude AMD nabizet vykon jako Turing, tedy predchozi generace.
Hele Stachuji, zabal to, nemas na to.
Odpovědět2  14
TurboCmelak (25) | 13.11.202013:32
DXR standart je ale něco jiného, než ta slavná nástavba RTX od NV. Protože přesně tohle je na rozdíl od RTX standartní záležitost, která je součástí běžných DX.. tzn i toto by měla podporovat NV, to je fakt. Přesně tohle je v nových konzolích ­(kdybys nevěděl co to je, jsou to ty ­"gondole­" o kterých píšeš­), pokud vím, tak tam není nic z tzv. balíku RTX, které si implementuje NV. Kdyby RTX bylo jen standart DXR, tak by to jelo i na AMD kartách.

No, jak to bude u AMD si ještě povíme. To neví nikdo.. někdy to není jen o absolutním výkonu, ale taktéž jak s tím výkonem nakládáš. Nemusíme si nalhávat to, že to nebude žádná sláva ani tam. Jsem zvědav, ale rozhodně to nebudu prezentovat jednostranně, jak to děláš ty.

Je vidět, že absolutně netušíš, kdo jsem.. ale hrabe ti z těch tvých trol diskuzí slušně.. že bych píchl do hnízda? :O
Odpovědět10  1
Hnizdo (450) | 13.11.202013:39
Clovece, ty jsi uplne mimo.

Jedine hry, ktera pouzivaji RTX extensions je WolfensteinYoungblood a Quake II. Vsechny ostatni RT hry jsou plne DXR kompatibilni a pujdou i na AMD, vcetne toho uplne prvniho Battlefieldu V.

https:­/­/videocardz.com­/newz­/amd­-radeon­-rx­-6000­-series­-to­-support­-games­-with­-microsoft­-dxr­-and­-vulcan­-ray­-tracing­-apis

A mas pravdu, ty nejsi stachuj, ale dalsi trombozuv multiucet, podle vetne stavby poslednich tri vet.
Odpovědět1  11
TurboCmelak (25) | 13.11.202013:53
Člověče, to ty jsi úplně mimo.. já jsem já a jenom já, ne ty tvoji přiblbý kámoši.. co s tebou vedou všude diskuse.
Odpovědět9  1
Hnizdo (450) | 13.11.202016:16
Jo, jeste COD Coldwar je ted s raytracingem. Enjoy :)
Odpovědět0  11
wendak (459) | 13.11.202016:54
Jaj, Hnízdil a jeho přiblblý názory dostávají nafrak prakticky všude. Já se bavím :o­)
Ale on to nevzdá, trol, a udělá se sebe ještě většího vola, nebojte :o)
Odpovědět5  0
mareknr (270) | 14.11.20201:14
Hnizdo ma ale pravdu v tom, ze NV podporuje DXR a na tom je postavene aj RTX. Nejde mimo standard.Vsetky hry, ktore na RT pouzivaju DirectX pojdu aj na AMD­(na niektorych boli prezentovane aj posledne uniky s testami novych AMD kariet­). Vynimka je vo Vulkane. Ten nema nic take ako DXR, tak pre neho NV vytvorila vlastne extensions, ktore tym padom nebude AMD podporovat. Co som cital, tak oficialna podpora RT vo Vulkane ma este len prist.
Kazdopadne by uz ale mohli prestat byt sirene nezmysly o tom, ze NV ma a tlaci mimo standardu nejake svoje vlastne API na RT v hrach. Ved prve predstavenie RT na Turingoch bolo dokonca s Microsoftom, kde sa tiez spominala jeho spolupraca s NV, co by malo tiez nieco napovedat.
Odpovědět0  3
pevan (40) | 13.11.202011:43
A můžeme se ptát především na to, proč musí jít zrovna o procesory Ryzen 5000 a desky s X570?
No, to můžeme, protože nai na stránkách AMD nic o výhradním použití X570 není a podle prezentace bude totéž fungovat i na B550.
Odpovědět5  0
armagedon (238) | 13.11.202012:22
jo to mi taky nejak nesedelo.
Teoreticky ale, pokud by te exkluzivity s x570 opravdu bylo, tak by se jeden duvod najit mohl ­- u jedinne x570 si ty chipsety delali sami ­(b550 uz delala asmedia, proto to dele trvalo­), je toho na nich vice, maji vetsi spotrebu atp, teoreticky by na nich mohl byt nejaky ridici prvek teto funkce navic. Na mnoha mistech je nekolikrat zminovano, ze toto omezeni je jakymsi reliktem minulosti. Je mozne a pravdepodobne, ze toto omezeni lze obejit univerzalne, jednoduseji, s sirokou kompatibilitou napric vyrobci. My ale nevime porad moc podrobnosti, je mozne ze amd tam ma navic neco, co tuto funkcionalitu jeste zefektivnuje ci usnadnuje. To se asi teprve vsechno dozvime. Tak nebo tak je prima ze se ted snazi prebijet svymi technologiemi, zcehoz budeme vyhledove tezit my vsichni ;­)
Odpovědět3  0
tombominos (1355) | 13.11.202011:36
"V jeho případě jsme byli zvyklí spíše na nabídku univerzálních a otevřených řešení a tuto představu nám dnešní podoba Smart Access Memory nabourává. ­"
.. mozna ze v pripade, ze NV nabidne neco podobneho, AMD reseni se stane po updatu razem unverzalni taky ;)
Odpovědět7  1
Hnizdo (450) | 13.11.202012:29
coz uz nic nezmeni na vyse uvedenem, ze ;)
Odpovědět0  11
tombominos (1355) | 13.11.202012:43
Ja myslim ze konkretne pro Tebe to nezmeni vubec nic :D
Ale jinak ocenuji, ze mi stale venujes svouji pozornost Hnizdile i pres tezke obdobi, ktere prozivas ;)
Odpovědět10  1
Hnizdo (450) | 13.11.202013:08
Tvoje uprimna starost mne tesi, tvoje predstava meho tezkeho obdobi mne bavi. Dnes treba AMD ztraci jeden ze svych poslednich marketingovych gimmicku, mozna posledni, pokud vezmeme v uvahu i vram. A to jeji karty jeste nevysly. Tak se drz sveho sveta iluzi, realita je tvrda a kruta.
Odpovědět0  9
tombominos (1355) | 13.11.202013:31
V poradku Hnizdliku. Ja jsem ti chtel jen vratit ten stouchanec. Mozna jsi si vsimnul, ze ja na tve prvo­-prispevky moc nereaguji, to stejne se o tobe ale rict moc neda. K tomu obdobi..ono kdyz ma nekdo mentalni uroven jednobarevneho fotbaloveho fanouska jako jsi ty a jeho tymy nejsou na cele tabulky, tak si myslim ze to ­"tezke obdobi je­". Ale aspon mas vidinu, ze se ti jeden z tech tymu treba vrati na celo peletonu v lednu ;­)
Co se tyce marketingovych ­"gimiku­". Ja ti nevim, mne na zvysovani vykonu, nic marketingoveho nepripada. Porad lepsi, nez kdyz jina firma zalozi svuj marketing prodeje na feature, ktera jej snizuje :D Jinak pokud NV uvede podobny standard, ja osobne budu jen rad a pokud to bud otevreny standard, tak o to lepe.

Odpovědět6  0
Hnizdo (450) | 13.11.202013:44
Hele zase se ti to horsi. Ty ze na moje prispevky moc nereagujes? Nedelas nic jineho, nez reagujes na moje prispevky, a do kazdeho vlakna nezapomenes pridat variaci na tema ­"uz na tebe nebudu reagovat­".

Jinak je vtipne, jak se otiras o features, ktere snizuji vykon, pro tvoji informaci, vsechna graficka vylepseni jako ambient occlusion, antialiasing, soft shadows a hromady dalsich snizuji vykon. A prockapk? Abychom tu meli grafiku lepsi a lepsi. Proto se take delaji grafarny silnejsi a silnejsi. Akorat nektere jsou v tech prelomovych vecech lepsi jako treba dnes RT ale drive treba tesselace, ktera byla tez pod tvrdou palbou fanAtiku, a dnes je vsude.
Odpovědět0  7
Irving (247) | 13.11.202014:44
A ty víš, že tesselaci v běžných produktech představilo jako první ATI, že jo? http:­/­/rastergrid.com­/blog­/2010­/09­/history­-of­-hardware­-tessellation/
Odpovědět6  0
Hnizdo (450) | 13.11.202015:08
A vis o tom, ze prvni pouzitelna implementace prisla az s SM5?
Odpovědět0  6
tombominos (1355) | 13.11.202014:49
"Mozna jsi si vsimnul, ze ja na tve prvo​­-prispevky moc nereaguji,­"
.. ja vim Hnizdile, pochopit tuhle cast vety to je na Tebe moc narocny To ze odpovidam na tvoje debilni rypave komentare je jina vec. Bavi mne z tebe dela osla a ze to neni moc tezke :D

Druha cast pripsevku..v poradku hnizdile, od fotbaloveho fanouska s se normalni odpoved a nadhled nad tim, co ta ­"jeho­" firma udelala, cekat nedala.

Koukam, ze jsi jinak vsude v oblibe.. nepamatuji si, kdy mel nekdo pod clankem ­-8 bodu z komentar ;)
Odpovědět5  1
Hnizdo (450) | 13.11.202015:11
Vis Trombozko, ja nemam potrebu zakladat si multiucty k minuskovani svych domnelych nepratel, ani nepisu prispevky za ucelem byt ­"popularni­", pokud mi to neco signalizuje, ze jsem spravnym lidem, mozna i jen konkretnimu cloveku, slapl na kuri oko.
Odpovědět0  6
tombominos (1355) | 13.11.202015:25
V poradku hnizdilku. Koukam ze tva fanaticka demagogie jede na plne obratky. Multiucty, TurboCmelak je Stachan, atd.
Ono nejak si to clovek vzdycky musi okecat, preci neni mozne, aby to byl on, kde je ta chyba :­)

Jinak k tomu fanatismu.. ja jsem NV pochvalil, pokud uvede podobne reseni jako je SAM, jeste lepe kdy bude platformove nezavisle. Tohle pisi zasadne ­'AMFanatici­' :­)­) Nesmíš jen soudit podle sebe budulinku.
Odpovědět5  1
Hnizdo (450) | 13.11.202016:13
sorry, az priste, jdem na raid. to vis, my s nvidiema parime, vy cekate....
Odpovědět0  6
Tech-boy.lukas (1543) | 15.11.202010:29
-8 bodů, komedie. Ten má tak geniální nápady že má i mnohem méně. :­-­)­))
Odpovědět1  0
marek12 (57) | 13.11.202013:50
Ak by naznačovamé bola pravda, tak podľa mňa pán Stach z toho určite vykľučkuje zase raz tak, že AMD ostane super cool a Nvidia budú znova idioti. Už sa na to trochu aj teším....
Odpovědět1  3
unreall (544) | 13.11.202011:29
Každá spoločnosť, ktorá hra druhé husle sa snaží útočiť zdravým rozumom na srdcia zákazníkov. Akonáhle sa stane jednotkou, alebo aspoň vystúpi trochu do popredia, tak začne zavádzať sladkými rečami. Tak to proste je a vždy bude. Preto nemám rad biznismenov.
Odpovědět7  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.